A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Firenze card

Firenzében is létezik egy olyan kártya aminek birtokában rengeteg múzeumba, kápolnába be lehet menni ingyen, sőt sorbanállás nélkül, 3 napig. A kártya ára 85 euro felnőtteknek de egy gyereket is vihet, névre szól.

frissítve 2024 február

tavaly óta újra megvásárolható a Firenze Card! Ez nemcska kedvezményes belépést biztosít mint a Roma pass hanem konkértean ingyenes belépést, ezért is borsos az ára. Idén 2024ben is 85 euro, 72 órára érvényes szinte minden fontos múzeumba/templomba/épületbe, de kivették a listáról a Duomot!! Névre szól amit ellenőrizhetnek, sorbanállás nélkül bemehetsz egyszer az adott múzeumokba. Adnak egy kis útikönyvet és térképet is hozzá!

Kinek? egy kártya a felnőtt mellett egy a családban lévő 18 év alatti gyerekekre is érvényes, csak ha UNIOS országból jöttél, amit igazolni kell (Megjegyzem a 18 év alattiak eleve ingyen mehetnek be az álllami múzeumokba és sok más múzeumba is kártya nélkül is de a foglalásért nekik is fizetni kell)

Hol vásárolható meg?  Megveheted on-line a weboldalukon www.firenzecard.it vagy az applikáción keresztül, előre, hitelkártyával (VISA, MASTER). Helyben felveheted a kártyát az adott pontok egyikén amikor felmutatod a fizetési visszaigzaolást- vouchert. Szerencsére már nem kell fizikailag kézbevenni hanem az applikációban is le lehet tölteni és ezt felmutatni.  Firenzében átveheted több információs irodában vagy múzeum jegyirodájában ('Info Point Cavour, Info Point Stazione, Palazzo Vecchio kassza, Cappella Brancacci, Museo Stefano Bardini, Museo 900, Museo di Santa Maria Novella). A kártyát ajándékba is adhatod de ezt előre kell jelezni a vásárlásnál!!

Aki nem veszi meg előre az helyben is megteheti ezt Firenzében, csak akkor nem biztos hogy be is tud vele menni mindenhova mert mostmár kötelező sok látnivalónál pontos időpontra foglalni de lehet hogy ár nicnsen csak a következő hétre.

Nyitvatartások: A látnivalók változó nyitvatartással működnek, az állami múzeumok Olaszországban is általában hétfőn és ünnepnapokon vannak zárva- de ott vannak a templomok, városi múzeumok amik többynire ilyenkor is nyitva vannak. A pontos nyitvatartást (napokat és órákat) is a listában tudod megnézni egyenként  teljes listához klikk ide

'Firenze Card virtuale'  - a megvétel után elég letölteni az applikációt a telefonra (Google play, Itunes) . Elöször ugyanúgy on-line kifizeted a weboldalon keresztül hitelkártyával aztán letöltöd  a Firenze Card app-ot, ahova be kell regisztrálni a kártya vételekor kapott voucher számával. Ezután elég ezt felmutatni a belépéskor mindenhol. Annak is segít az app aki inkább átveszi a műanyag kártyát és nem belépésre használja az app-ot mert itt megtaláltok minden infot vagyis a múzeumok pontos címét, milyen messze van tőletek (térképen is), nyitvatartását és egy tömör leírást is.

'Firenze Card+'  Tömegközlekedésre is érvényes ez a kártya ha kifizeted a 7 euros felárat, így a helyi buszok és villamos is ingyen használható. Ez is 72 órára érvényes ugyanúgy egy felnőtt egy gyerekre érvényes. Szerintem ez csak akkor kell ha nagyon a külvárosban laktok mert a városmag kicsi.

'Firenze Card Restart ' egy újdonság amivel meghosszabíthatod 2 nappal a Firenze card eredeti 5 napos idejét. Ennek ára 28euro, plusz 48 órára vagyis 2 napra érvényes. Csak az applikáción keresztül lehet használni és csak online vagyis a Firenze card weboldalon lehet megvenni. Ezzel megnézheted azokat amik nem fértek bele az alap 72 órás idődbe vagyis kell hozzá egy lejárt Firenze Card (max 12hónapon belül).

A vásárláshoz itt találod  a linket.

Érvényességi idő: az első használattól kezdve 5 napra érvényes vagyis 72 óráig (nem a megvásárlástól). Az átvételtől számítva egy hónapon belül használható fel vagyis kezdheted meg a 72 órát.

Hova érvényes? A legfontosabb firenzei múzeumokba, templomokba, villákba egyszeri belépésre jogosít. Ilyenek mint az Uffizi, Akademia, Pitti Palota, Bargello múzeum, a Palazzo Vecchio, a Capella Brancacci és a Medici villák egy része is,..... és sok templom de a Duomba már nem érvényes!!, a teljes térképes listához klikk ide

Duomo sajnos 2023ban már nem érvényes ide a Firenze kártya tehát külön kell megvenned és foglalnod a belépéshez időpontot. Infokhoz klikk ide

Hova kell előre időpontot foglalni?  Az Uffizibe és az Akadémiába, a Capella Brancacci-ba, több Medici villába....  Vagyis nem lehet bármikor bemenni a kártyával rendelkezőknek mint régen hanem ezentúl előre adott napra/órára foglalni kell helyet, hogy elkerüljék ennél a bejáratnál is a kialakuló sorokat. A kártya megvásárlásakor már választhatsz is időpőpontot csak fel kell hívnod a központi számot ahol több nyelven válaszolnak + 39 055-294883, egyéb infot is, klikk ide.

Kérdés hogy megéri-e tehát a kártya? Nézzük mennyibe kerülnének a belépők a legfontosabb múzeumokba előre foglalással hogy ne kelljen sorba állni órakig: Uffizi előre foglalással 25,00+4euro, Akademia 16+4 euro, Pitti Palota 16+3euro, Boboli kert 10+3 euro. A Palazzo Vecchio az alapjegy 12,50 euro. A Santa Maria Novella templomba 7,50 euro a jegy, a Santa Croce-be 8euro, a Capella Brancacciba 10 euro... Tehát jó sok helyre be kell menni ahhoz hogy megérje árban de csak pár helyre kell előre időpontot foglalni.

Aki nem akar ennyi pénzt és időt áldozni erre annak érdekes lehet az Uffizi kumulatív jegye amivel az uffizibe, Pitti Palotába és a Boboli kertbe lehet bemenni 38 euroért. Infokhoz klikk ide.

Kapcsolódó cikkek:

- jegyfoglalás előre amivel megspórolod a sorbanállást, klikk ide.

- idegenvezetés magyarul - közvetlen kapcsolathoz klikk ide.

- a főbb firenzei múzeumok nyitvatartása klikk ide.

Hozzászólások

+1 #5 Viki 2023-05-15 00:01
2023asok
Kedves Viki

Mindenképpen nagyon köszönjük szíves segítségedet a firenzei útunk szervezésében.
Már voltunk kb 15 évvel ezelőtt Firenzében, de kocsival és az macerás volt. Akkor nem sikerült eleget látnunk. Igy most is magánszervezésben jöttünk de autó nélkül és a belvárosban foglaltunk szállást. Azt akartuk, hogy jó sok mindent lássunk. Előzetesen az oldaladon már sok hasznos információt találtunk és a FirenzeCard használatát választottuk ki még akkor is , ha esetleg úgy drágább lenne az egész. Az alapinformációkat az egyes helyekről a Florence Web Guide nál szedtük össze.... Kiderült, hogy érdemi kedvezmény a 75 éves korunk esetében sem jár.
Kicsit tartottunk a teljesen web alapú FirenzeCard használatától, de mégis azt választottuk és jól jártunk vele. Az indulás előtti napokban vettük meg és ahogy illik az első múzeumnál aktiváltuk. Valójában mindenütt nagy előnyt jelentett a bejutáshoz, csak a Dómnál nem, de ott vasárnap bementünk egy misére így nem kellett érdemi sort állni. Bizonyos helyekre nem jó pl a Pazzi palotába.
Összesen 21 helyen voltunk vele, amiből 5 hely a Pitti palota és környezete. Ehhez kihasználtuk a teljes 5 napot, ugyanis a neten vásárolt kártya az első 3 nap után további két napra meghosszabbítható .
Ez a sok látnivaló olyan intenzív mozgást jelentett számunkra, hogy napi 18 000 és 28 000 lépést mutatott a telefonra telepített lépésszámláló. Igaz a fenti 21 helyen kívül voltunk egyéb ingyenesen látható templomban és múzeumban is. (A Badia Fiorentina - Monastero ba többször is betértünk a gyönyörű olasz templomi szertartások és énekek miatt és ez a Bargelló múzeum mellett van.)

Amire ügyelni kell, hogy a telefonunk, vagy a laptopunk teljesen rendben legyen, azaz mindig legyen mobilnet, hiszen a múzeumi belépéseket csak az applikáción keresztül lehet kezdeményezni. A levelező rendszerünk is alkalmas legyen a levelek fogadására, mert ellenkező esetben azt a vouchert nem kapjuk meg, amivel a kártyát aktiváljuk. ( a rengeteg fotó miatt feleségem Google fiókja megtelt, így nála a FirenzeCard hosszabbítás csak egy kis helycsinálás után volt lehetséges, ami után megint működött Gmail).
Ha bármi félresikerül, akkor az címre írjunk levelet és ott intézkednek.
Lehetőség szerint inkább hétköznap intézkedjünk, mert pl. az első kártyát hétvégén vettük meg, amire nem jött meg a vouchert tartalmazó e-mail (egy csomó kétségbeesett intézkedés után külön küldték a vouchert), viszont a második kártya vásárlása hétfőn 2 percen belül lezajlott teljes sikerrel.
Volt olyan baj a zsinagógánál, hogy az ő saját primitív rendszerük nem látta a digitális jegyet, de kénytelenek voltak beengedni, mert a digitális kód (jegy) ott volt a telefonon.
A 10 GB os mobilnet keretünk alig fogyott jobban , mint az itthoni használat esetén.
Beiktattunk egy buszos körútat is, hogy ne csak Firenzét lássuk, igy aztán ismételten megnéztük Pisa , San Gimignano és Sienna városokat, de lehet, hogy egy kényelmes borkóstoló a környéken jobb lett volna. Amit észlelni lehet, hogy a korábbi időkhöz képest a városra ki lehetne tenni a megtelt táblát és a fiatalok kedvenc bulizó helyszínévé vált.

üdvözlettel

Ferenc és Márta
+2 #4 Viki 2018-10-01 13:31
2018 április
zia!

Firenzében voltunk áprilisban négy napot, vonattal utaztunk. Fantasztikus hely, kisebb problémákkal. Nem panaszkodás a részemről, hanem hátha később hasznos tanácsot tudsz így adni másoknak.

Szóval.
A vonattal semmi problémánk nem volt, Bécsből indult éjszakai járat, hálókocsival, reggel 8 körül szálltunk le a főpályaudvarról.
A hotel közel a pályaudvarhoz, tiszta, rendezett, tényleg jó, csak cserélni kellett a szobánkat mert az első felett volt a jacuzzi és elég hangos volt. Mivel a szállást csak délután lehetett elfoglalni, a poggyászok letétele után elvonatoztunk Sienába, az egész napot a városban töltöttük, s csak este 6 körül értünk vissza.

Szerencsére vettünk Firenze-kártyát! Rengeteg helyre kedvezményesen bejutottunk. Bargello, Santa Croce, Palazzo Vecchio, Galleria dell'Accademia, San Marco Fra' Angelico, Uffizi, Boboli-kert, stb. Az Uffiziba (sem) érdemes sorban állni délelőtt, mert hatalmas a tömeg, visszafelé a Boboliból, illetve a Ponte Vecchiotól zárás előtt két és fél órával érkeztünk meg, gondoltuk megnézzük, mekkora a sor. Senki sem volt, így könnyedén bementünk. Fontos! Lobogtattuk a Firenze kártyát, azzal soron kívül beengedtek. Talán 72 euro volt a három napos, de ebben nem vagyok biztos. Eröltetett menet volt, s még így sem láttunk mindent.

A Dómmal viszont megjártuk sajnos. :(
Ezt megemlíthetnéd az oldaladon, de lehet, csak mi nem voltunk figyelmesek, pedig a párom valóban jól beszél olaszul.
Szóval, első vagy második napon vettük a Firenze kártyát a Dómhoz közeli irodában. Amikor megkaptuk, a pénztáros megmutatta, hogy az ottani automatában tudunk időpontot foglalni a Dómba, de legkorábban szombaton 14 órára. Ezt mi úgy értettük, hogy szombaton 14 órára visszamegyünk az irodába, és az automatában érvényesítjük a Dóm-belépőnket. Csakhogy akkor már csak a következő szerdára volt időpont, vagyis a belépőt a vásárláskor kell érvényesíttetni az automatában. Na, ezért aztán nem jutottunk be a kupolába

Viszont a szomszédban lévő Palazzo Vecchio tornyába feljutottunk, és csodás képek készíthetők a Dómról. A térről a méretei miatt amúgy sem tudja fókuszálni a gép. Ott még segítőkész is volt a személyzet, mert először úgy a torony 2/3-ig mentünk fel, ott egy terasz, kimentünk, és örültünk, hogy milyen szép a kilátás. Aztán jött egy alkalmazott, és invitált, hogy a tetőn nincs senki, szóval menjünk bátran. A Dóm kupolája felett voltunk így, s az egész környék belátható volt. Fantasztikus.

Egyébként a legtöbb helyen rengeteg az önkéntes vagy alkalmazott, akik tökéletesen beszélnek angolul is, és nagyon segítőkészek, csak pozitívumot tudok mondani róluk.

....
Nagyjából ennyi, ha szeretnél még valamit megtudni, írj nyugodtan

Üdv.
Judit és Norbi
+3 #3 Viki 2016-09-16 12:02
2016 mail
Szia Viki!

Ígértem, hogy írok a Firenze Cardos tapasztalatainkról.
Azt gondolom, a Firenze Card remek választás volt, nagyon hasznosnak bizonyult.
Meg lehet venni neten is, de mi Firenzében vásároltuk meg. A Santa Maria Novella templom mellett közvetlenül van egy tourinform, és ott be lehet szerezni. (Bent az irodában csak kártyával lehet fizetni, ha egyenesen bemész, akkor van egy pult, ott lehet készpénzzel fizetni.)

A Firenze Carddal szinte sehol sem kellett sorban állnunk (csak a dómnál, de a kupolába szintén elsőbbségünk volt), mindig volt egy külön Firenze Card-os sor (ami általában max 5 percet vett igénybe), és a Card alapján adtak jegyet. (Külön nyomtatott jegyet mindenhol kellett kapnunk.)

Mivel nekünk elég kevés időnk volt, nagyon jól jött, hogy nem kellett sorban állnunk, és a másik nagy előnye, hogy nem voltunk időponthoz kötve, ahogy jegyfoglalás esetén történt volna. Harmadrészt esetleg az ember megnéz olyan múzeumot is, amit egyébként nem...

Szóval összességében annak mindenképpen ajánlom, aki sok mindent meg szeretne nézni, mert időben mindenképp sokat spórol, árban pedig - ugyan nem adtuk össze a jegyek árát - de szerintem nem volt drágább, mintha egyenként megvesszük...

Az egész nyaralás csodás volt:)

Szép napot!

Üdv,
Eszter
+6 #2 Rekavicky 2016-03-21 23:05
2016 márciusi mail
Kedves Viki!

Pár napja jöttünk haza Firenzéből a férjemmel a 40. házassági évfordulónkat ünnepeltük ezzel az úttal.
Nem vagyunk gyakorlott utazók, sokat segített a "Toszkánamánia" lapod. Ezért bátorkodom írni,mert érezhetően szívesen segítesz.
Nagyon felkészültünk, pontos programmal mentünk és az égiek is örültek nekünk, mert a tavasz első szép napjai köszöntöttek ránk, végig napsütéssel, szép kilátással.
Sajnos mi még a nem nagy nyelvismeretű generációhoz tartozunk, sok információhoz az itthoni felkészülésből jutottunk és saját kárunkon tanultunk. Ilyen a FIRENZE CARD használata. Ebben tanácsot is adnék.
Nem úgy működik az utazásban mint ahogy én gondoltam. Automatikusan nem jár a 72 eurós kártyához az ingyenes utazás, azt külön 10 euróért kell megvenni, de teljesen felesleges.
A WEBOLDALON AZ ÁLL HOGY A HELYI BUS, ATAF ÉS VILLAMOS HASZNÁLHATÓ VELE, DE A KIS VÁROSI BUSZOK ÉS A REPTÉRI BUSZ NEM.
Firenzében nem kell buszra szállni, aki 3-4 napra megy mindent elér gyalog és még többet is lát a kis utcákban,sikátorokban váratlanul előbukkanó templomokban.
Még egy tanács. Ha csak rövid időre megyünk az ingyen látogatható nevezetességeket vegyük előre és a 3 napos kártyát minél később érvényesítsük ( főleg ha az esti géppel indulunk haza). És most jön a második saját kár. A dómba ingyenes a belépés,de a többi hozzátartozó nevezetesség (keresztelőkápolna, múzeum, harangtorony,kupola) kombinált jegyét is Firenze Card-ra "ingyen"adják, ami 48 óráig érvényes! Tehát ha ezt hagyjuk a végére a 3 nap meghosszabbítható!! A dóm múzeuma pedig kihagyhatatlan.
Azért ezt a nekünk drága kártyát csak az vegye aki képes egyik múzeumból ki a másikba be, mert elég fárasztó ha jól kiakarja használni. Mi március közepén voltunk és ez még nem csúcs szezon, de jó volt ,hogy az Uffizi-nél nem kellett sorbaállni.
Azoknak szeretnék segíteni ezzel a pár információval akik hozzánk hasonlóan nekivágnak,de a nyelvismeretük a szótárból van.
Üdvözlettel:
Gizi
+2 #1 Rekavicky 2015-10-21 17:54
2014 aug mail
Kedves Viki!

Szerencsésen hazaértünk. Köszönjük a sok segítséget és tanácsot. Nagyon jó volt. Elenáéknál valóban kellemes szállásra leltünk a Vinci apartmanházban. Tiszta, tágas, hangulatos, ízlésesen berendezett apartmanunk volt. Hamisítatlan toszkán kilátással. A házigazdák pedig nagyon kedvesek, segítőkészek. Mi lemaradtunk a közös pizzasütésről, mert aznap is Firenzében voltunk, de úgy hallottuk, jól sikerült. A borkóstoláson sokat tanultunk.......
....... A Firenze-kártya nekünk megérte így, gyerekekkel. Kétszer mentünk be és az Uffizit, az Akadémiai Múzeumot, a Pitti Palotát néztük meg a Boboli-kerttel, valamint a dómot és a harangtornyot. Anyagilag kb. ott voltunk, ahol foglalt jegyekkel lettünk volna, de az, hogy nem kellett sorbaállni mindent megért. Bár tömegközlekedést egyáltalán nem használtunk. Elenáék azt javasolták, hogy vonatozzunk be és első nap ezt is tettük, de nem érte meg.Ötünknek 35 euro volt a jegy és az első vonatra fel sem fértünk, 3/4 órát veszítettünk a kicentizett időből.Második alkalommal kocsival mentünk és egy barátunk tanácsára a Patro kapunál álltunk meg egy parkolóházban és ez így kényelmesebb és olcsóbb is volt. Tengerpartra kétszer mentünk, egyszer Vada-ra és egyszer (tanácsodra) Viareggio-tól délre, Pucciniről elnevezett partszakaszra. Az utóbbi sokkal jobb és (az ágyak bérlése) olcsóbb is volt.
Gondolom nem árt, ha megosztjuk veled ezeket a tapasztalatokat. Remekül éreztük magunkat és ehhez nagyban hozzájárult a honlapod alapossága és részletessége, baráti hangvétele és az, hogy bármilyen kérdésünkre gyorsan válaszoltál. Mindent meg tudtunk nézni, amit azon a vidéken akartunk (Pisa, Volterra, Lucca, Siena, Vinci, Cerrato Guidi, San Gimignano, San Miniato), kivéve a kis elárasztott falucskát, ahová idő hiányában és a hegyi utakra való tekintettel mégsem mentünk el. Reméljük lesz még módunk azt is megnézni.
Köszönünk mindent és további jó munkát!
Diana
M. Diana

You have no rights to post comments