A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Toscana legszebb helyei

Lássuk melyek a legszebb helyek itt Toscánában- Kerekes Barbara írása a hellovilág oldalról

Toscánát az emberek különböző célokból keresik fel. Sokakat a képzőművészet és a középkori történelem csodái vonzanak, mások pedig a gyönyörű vidéki táj és a zöldellő hegyvonulatok miatt érkeznek ide. Az ínyencek is megtalálják a helyüket Toscána vendéglőiben, ahol természetesen a helyi finomságok között szerepelnek a jó borok is. A fiatalok körében pedig remek lehetőségnek ígérkezik az olasz nyelv elsajátítására. Az év bármely szakaszán látogatunk el e csodás olasz régióba, mindenki számára valami különlegeset kínálni Toscána...

Arezzo

A valaha nagy jelentőségű etruszk kereskedelmi város, Arezzo, egy domb tetején áll, ahol négy völgy fut össze. A középkori városközpont a Második világháború során romba dőlt, ennek ellenére rengeteg emlékmű, templom és múzeum maradt meg, melyek lehetőséget adnak arra, hogy egy kicsit visszaléphessünk a történelemben. A hagyományőrzés céljából évente megrendezik a lovagi tornát. A fesztivál idején középkori ruhát öltenek az emberek, a turisták pedig lelkesen szurkolnak kedvenceiknek. (én bővebben írtam róla a régios bemutatóban, klikk ide )

Montepulciano

Montepulciano szintén egy középkori város, mely egy 600 méter magas mészkőperemre épült. A város számtalan reneszánsz kastély, antik templom, ragyogó tér otthona, s mindemellett földrajzi elhelyezkedése miatt csodálatos panoráma tárul elénk a csúcsról: beláthatjuk a várost körülvevő Val d'Orcia és Val di Chiana völgyeknek tökéletes szépségét. Természetesen nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy a város híres boráról is. A borászok a Vino Nobilét a legjobb olasz borok között tartják számon. (én bővebben írtam róla a régios bemutatóban, klikk ide )

Val d'Orcia

Val d'Orcia egy festői régió, melyet elképesztő falvak, kastélyok és parasztházikók díszítenek. Az egész környék nemzeti parkként védett, kimagasló természeti és kulturális értékei miatt. A középkori kastélyokat mindenképpen látogassuk meg, akárcsak Pienza falvát, melyet az „ideális városként" emlegetnek. A sok kis falu közül említést érdemel Radicofani és Montalcino is, mely egy XIX. századi erődöt őriz, ahonnan pazar kilátás nyílik a völgyre. Természetesen itt is kóstolhatunk kiváló borokat a környékről. (én bővebben írtam róla a régios bemutatóban, klikk ide )

Elba szigete

A toszkán szigetvilág legnagyobbja, Elba volt a hely, ahova Napóleont száműzték. Persze nem csak ezért érkeznek ide télen-nyáron az emberek a nyaralójukba. Ez Olaszország harmadik legnagyobb szigete, s több mint 150 stranddal áll a turisták rendelkezésére. A legnépszerűbb strandok közé tartozik a Marina di Campo, a tökéletes aranyhomokkal büszkélkedő Procchio, illetve Fetovia az álomkék vizével. (én bővebben írtam róla a régios bemutatóban, klikk ide )

San Gimignano

San Gimignano egy kicsi, középkori város, melynek története a VIII. században kezdődött. Ma pedig a toszkán városok leghíresebbjei között tudhatja magát. San Gimignano 14 égbe törő tornya már messziről kitűnik, bár a valaha létezett 72-höz képest ez elég csekély mennyiség. Akár a tornyok valamelyikéről, akár az utcákról tekintünk a messzeségbe, az olajültetvények és szőlőskertek tengerét láthatjuk. Aki meg szeretné tapasztalni, hogy milyen is volt Toszkána a középkorban, mindenképpen jöjjön el ide, és sétáljon végig a szűk, macskaköves utcákon! (én bővebben írtam róla a régios bemutatóban, klikk ide )

Lucca

Lucca egy elbűvölő középkori város, melyet impozáns, reneszánsz stílusú faláról és a benne rejlő gyönyörű városközpontról ismerünk fel. Megannyi csodálatos templom vár minket, s a kertek egyszerűen lenyűgözőek. A Duomo San Martino temérdek történelmi kincset őriz, mint Tintoretto Utolsó vacsorája, vagy Ilaria del Carretto síremléke. A Pallazzo Pfanner csodaszép barokk kertjeiről híres, a San Michele-templomban pedig betérhetünk egy helyes kis múzeumba. (én bővebben írtam róla a régios bemutatóban, klikk ide )

Chianti borvidék

A Chianti borvidék mindenkit ámulatba ejt. A Firenze és Siena között elterülő tájon csodálatos szőlőtőkék sorakoznak. Sőt a borvidék része még a Val d'Elsán át nyugat felé, illetve a Valdarnón át kelet felé húzódó földterület is. A Chianti borvidéken át autózva felfigyelhetünk egy-két plébániára, házikóra is, de a fő látványosságot a hatalmas szőlő- és olajfaültetvények adják. Természetesen amellett, hogy ilyen gyönyörű a táj, lehetőségünk nyílik a borkóstolásra is. (én bővebben írtam róla a régios bemutatóban, klikk ide )

Pisa

Az Arno folyó mentén húzódó Pisa Itália egyik leglátogatottabb városa. A monumentális emlékművek ma is jelzik dicső múltját, s azt, hogy a középkorban valódi kereskedelmi birodalomként létezett. Természetesen mindenkinek a ferde torony jut eszébe Pisáról, de valójában számos más gigantikus épület is várja a turistákat.  (én bővebben írtam róla a régios bemutatóban, klikk ide )

Siena

A három összefüggő domb tetején helyet foglaló Siena remek lehetőség arra, hogy visszacseppenjünk a középkorba. Évente megrendezik az ún. Paliót, mely nem más, mint egy középkori lóverseny, így e hagyomány által is átélhetjük a régi korokat. Siena hatalmas műemlékei is várják az idelátogatókat, hogy elmondhassák az ő történetüket.  (én bővebben írtam róla a régios bemutatóban, klikk ide )

Firenze

Firenze, Toszkána közigazgatási székhelye, olyan, akár egy kültéri múzeum, ahol az építészet csodáit állították ki. Egész Firenze területén műalkotásokba botlunk, s a múzeumok csak arra várnak, hogy felfedezzük őket. Lenyűgöző templomok, mint a Santa Maria del Fiore, illetve művészeti gallériák, például az Uffizi vagy éppen a Pitti-palota teszik gyönyörűvé a várost. (én bővebben írtam róla a régios bemutatóban, klikk ide )

Az eredeti cikket a hellovilág weboldalon olvashatjátok el, klikk ide.

You have no rights to post comments