A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Cinque Terre egynapos kirándulás velem

A tengerparti falvak színes kis házai sokak 'kívánságlistájára' felkerülnek és joggal- ha nem akarsz semmit a véletlenre bízni, mehetünk együtt

2024 március

A Cinque Terre nem Toszkána hanem már Liguria tartományban van de ez végülis kinek számít? Hiszen Toszkána nyugati partján a tengert követve simán átérünk ebbe a tartományba Pisa után. Az 5 kis falu mindenkit elbűvöl és ez érhető: hegy-tenger-színes házak-narancsfák.... szépségeiről már írtam több cikket, ezekhez klikk ide.

Az egész úgy kezdődött hogy itteni barátaim a faluban rábeszéltek egy egynapos-buszos útra de ez még 2005ben volt. Aztán a szüleimmel, barátaimmal mentem ide nyáron, de voltam télen és kora tavasszal is aztán a visszajáró, baráttá vált utazók kértek meg hogy kísérjem el őket. Egyre jobban kiismertem magam a terepen, hol lehet parkolni, hogyan járnak a vonatok, hajók, hol lehet fürödni. Lassan kikristályosodott az egynapos program amibe bele lehet préselni belőle annyit ami még kényelmes de mégis a legtöbbet mutat. Elvezetem az 'autókaravánt', keresek alternatív parkolót ha ez tele van, intézem a kikötőben a jegyvásárlást ha mennek a hajók vagy az állomáson a vonatjegyet ha nem mennek. Nem marad le senki, nem szállhat rossz hajóra vagy vonatra, megmutatom hol a wc, elmondom mit érdemes enni és venni....

napi program:

Aki nem bírja a TÖMEGET az ne is induljon neki mert itt szinte egész évben sokan vannak, nagyon sokan. Aki Sienában vagy attól délre talált szállást az szintén gondolja át a dolgot mert akkor már nagyon messze van.

Mi Lajaticoból általában 8 körül indulunk, saját autóval mindenki észak felé Pisán át egészen Lerici faluig vagy La Speziáig ahol vonatra vagy hajóra szállunk. Több helyen be lehet hozzám csatalkozni de mindig megállunk egy benzinkutnál Viareggio magasságában ahol a firenzei autópálya becsatlakozik és egy utolsó toilett/kávészünetet tartunk. Ekkor derül ki hogy mennek-e a hajók vagy vonatozunk vagy vegyesen. Ettől függ az hogy hol parkolunk és mennyire sietünk. Ha mennek a hajók akkor a kikötőben érdeems parkolni, ha vonatozunk és nem vagyunk sokan akkor megpróbáljuk az állomást.  (A közlekedésről írtam a Cinque terrés menüben, klikk ide.).

Ha hajózunk akkor megvesszük a hajójegyeket a kikötőben és indulunk is az első, fél órás hajókázásra. Az első kikötőnél leszállunk egy órára és megnézzük Portovenere színes házait, templomait, lehet kávézni vagy egy fagyit választani. A  következő hajóval szoktunk továbbindulni az 5 falu felé és Riomaggiorében vagy Manarolában szállunk ki majd irány Monterosso, ahonnan ritkábban hajóval de inkább vonattal indulunk vissza az autókhoz 18 óra körül- hiszen innen mág autóznunk kell haza. Gyorsíthatunk a dolgon ha La Speziában parkolunk az állomásnál és innen vonattal Riomaggiorebe megyünk majd innen hajóval Vernazzába és Monterrossoba ahonnan megint vonattal jövünk vissza La Speziába. Ha nem mennek a hajók akkor napijegyet veszünk és La Spéziából indulunk vonattal és 3 vagy 4 falut nézünk meg és Monterrossoból visszavonatozunk. Innen legkésöbb a 18,00as vonattal (esetleg a 17órás hajóval) indulunk vissza az autóhoz és legkésöbb 19,00 körül indulunk haza.

A falvakról pontosabb leírást és képeket találtok a Cinque terre menüben vagyis klikk ide. Egyszerre több hajó indul a kikötőkből és elég nagy a tömeg mindenhol, erre készüljetek fel mert nem tudunk ellene mit tenni.

Igazi 'strand' csak Monterossoban van, ez homokos/aprókavicsos de fizetős/ napernyős kár hogy szinte mindig tele van. Manarola talán amit legtöbb fotón viszontlátunk, itt parkolnak a csónakok a főutcán a házak előtt. Riomaggiorében van a fotókról ismert piros ház és a legjobb tengeri herkentyűs, Vernazzában van a kerek genovai torony a kikötő felett... Nem kell bakancs de aki bírja és szeretne az felmászhat a bármelyik faluban a házak mögötti utcákon egy magasabb pontra és innen lenézve egészen más szemszögből láthatja az egészet. Monterossoban a strandok nagy része fizetős nyáron ( június-szept 15 között) és tele vannak, de részben vannak szabad szakaszok is ráadásul ingyen zuhannyal.

mikor: általában szerdai napra írtam be és ha összejön legalább 15 fő akkor megyünk. Aki egyénileg szeretne menni azzal tudok dátumot egyeztetni de akkor ki kell fizetnie a napidíamat ami 250 euro és hajó vagy vonatjegyet. A lehettséges dátumokhoz nézzetek be a programnaptárba, klikk ide

Honnan: régen mindig Lericiből mentünk de ide nem jár vonat tehát hajózni kell visszafelé is ( egyben több mint másfél óra) és augusztusban nehéz itt parkolóhelyet találni. Ezért mostanában inkább La Speziából indulunk így rugalmassabb a program és nem gond ha nem mennek a hajók mert van vonat. Akinek nincsen autója az is becsatalkozhat hozzánk mert vonattal Pisából vagy Firenzéből könnyen eljuthat La Speziába és onnan vonatozunk vagy hajózunk együtt.

Költségek:  Az autópálya Pisa - Sarzana vonalon kb 7 euro, La Speziáig 8,30 euro, aki messzebbről jön annak logikusan több. A hajóra a napi jegy ára 2024ben 41 euro felnőtteknek és 15 euro 12 év alatti gyerekeknek ( 5év alatt ingyenes), ezzel brámelyik hajóra fel lehet űlni a nap folyamán. Én inkább a 30 euros jegyet szoktam megvenni amivel egy irányban lehet csak menni de bárhol ki és visszaszállva és tovább Motnerosso felé- én visszafelé inkább vonatozok ami sokkal gyorsabb. A jegyeket lehet fizetni kpvel vagy hitelkártyával is, már meg lehet venni előre online bár én nem szoktam. Lericiben a parkolás napi díja kb15 euro, La Speziában a kikötőben 19 euro, kpben vagy hitelkártyával fizethető nap végén. Monterossoban a strandon egy napernyő 2 napággyal 35-45 euro között akkor is ha csak 2 órára szeretnétek (nem érdemes szerintem). Nekem fejenként 15 eurot számoljatok ebben az esetben is, gyerekeknek csak 10 euro, 2 felnőtt 2/3/4 gyerek 50 euro

egyéb: Nagy a tömeg és ezt el kell fogadni. Mindenki saját kocsival jön ( vagy vonattal La Speziába akinek nincsen autója). Én Lajaticoból indulok tehát jöhettek utánam/velem de be lehet csatlakozni Pisánál és Viareggionál. Ha akartok fürödni hozzatok fürdőrucit, kis törölközőt, papucsot mert éget a kavics (lehet ingyen zuhanyozni utána). Ha egy kis palack vizet hoztok mindenhol meg tudjátok tölteni ingyen is. Ne cipeljetek nagy pakkot, mindig más hajóval megyünk tovább! Viszek tengeribetegség elleni gyógyszert szükség esetére. Ha nagyon hullámzik a tenger akkor lehet hogy a kis falvakban nem állnak meg a hajók vagy egyáltalán nem mennek, tehát vonatozunk de ez csak reggel 9körül derül ki.

A pontos menetrendhez nézd meg a közlekedéses cikket, klikk ide . Mindegyik kikötőben ki van írva ugyanez a menetrend és a reggeli jegyvásárláskor is adnak egy menetrendet kézbe mindenkinek.

* * * * * * * * * * * * *

Aki egyénileg szeretné felderíteni a térséget annak érdemes elolvasni a többi infot itt a Cinque terrés menüben a látnivalókkal közlekedéssel kapcsolatban. Lehet gyalogtúrázni is kora tavassazl és késő ősszel mert egyébként elég megeröltető a forróság miatt a sok szintkülönbséggel- ezekről is írtam ugyanott. Vannak helyben szálláslehetőséget is helyben Fulviánál, szoba és apartman vagy Lerici apartmanhotel a strandtól gyalogos távolságban - de jó előre érdemes foglalni mert itt mindig szezon van.

Vissza a Cinque terrés menühöz klikk ide.

Hozzászólások

0 #5 Viki 2019-08-31 00:41
2019es család
Szia drága Viki!!
Nagyon köszönjük Neked ezt a szuper, emlékezetes napot. Nagyon jól éreztük magunkat, élveztük minden percét.
Sok-sok kellemes utast kívánunk még Neked a munkád során, biztosan mi is bővíteni fogjuk a népes tábort, és visszük tovább jó híredet.
Az is biztos, hogy a “Toszkán mániát” is nézegetni fogjuk, és reméljük még találkozni fogunk!!
Bízunk benne, hogy szerencsésen haza értél és nem várt túl nagy rumli a lakásban!
Nagyon jó pihenést, holnapra meg kellemes főzöcskézést kívánunk!
Millió puszi!
Szilvi, Jeni, Patrícia, Patrik
0 #4 Viki 2019-08-05 14:56
2019es család

Szia!
Először is tudatjuk, hogy fáradtan ugyan, de szerencsésen hazaértünk. Szeretnénk megköszönni mind a tavalyi, mind az idei szervezési munkádat a szállás ügyében, valamint a rengeteg információt és türelmet, amit kaptunk tőled, a felmerülő kérdésekkel kapcsolatban.
A Cinque Terrei kirándulás hatalmas élmény volt, és örülünk, hogy veled csináltuk végig, mert így sok hasznos dolgot tudhattunk meg, és egy kitaposott, bevált túrán vehettünk részt, amit egyedül úgy sem tudtunk volna ilyen szinvonalon megtenni...
......
Kívánjuk, hogy teljen jól a balatoni pihenésetek, megérdemlitek. Mégegyszer mindent nagyon köszönünk, Toszkána nagy szerelmünk lett a két vakáció alatt, fantasztikus vidék, aktív nyaralóknak kíváló és ámulatba ejtő.
Jó egészséget kívánunk neked, és jó szívvel fogjuk ajánlani a honlapodat bárkinek!
Üdvözlettel: Sz. család
0 #3 Viki 2018-07-12 14:23
2018as július
Szia
kicsit megkésve ugyan, de annál őszintébben szeretnénk még egyszer megköszöni a június 27 Cinque Terrére kirándulást és azt a rengeteg csodás dolgot amit láttunk az út alatt, amiben nagyon sokat segített a honlapod. Remélem lesz alkalmunk még használni mert beleszerettünk a vidékbe és csak kicsiny részét tudtuk bejárni.
Még egyszer köszönünk mindent.
Norbert
0 #2 Viki 2016-09-30 11:02
2016os mail
Szia Viki,

ismételten sikerült nyolc felejthetetlen éjszakát eltölteni Toscana-ban, hála Neked! Claudio Villája remek volt, a kilátás leírhatatlanul szép volt,még a tengert is látni lehetett a teraszokról. A naplementéket sem hagytuk ki soha, 1(-2) pohár bor mellett csodáltuk ahogy lassan lenyugszik a nap!
Külön köszönet a az egész napos Cinque Terre-s kirándulásért,nagyon tetszett a hajózás része egyik faluból a másikba!
Még visszatérünk!
Sherri,Becky,Gwyn,Robi,Laci
0 #1 Viki 2016-09-19 23:25
2016os mail Szia!

Bocsi, hogy eddig nem küldtem, amit megígértem, de közben otthon is voltak teendők... épp házfelújításban vagyunk.

Sikeresen hazaértünk... De bármikor visszamennénk, mert hihetetlenül jól éreztük magunkat Toszkánában. Jókat ettünk, kirándultunk, strandoltunk, vásároltunk... stb.
Így utólag is nagyon köszönöm, hogy olyan sokat segítettél... szerencsére nem kellett sokszor hívni Téged, de amikor hívtalak, egyből segítettél is... nagyon nagy segítség voltál! :)
És külön köszönet, hogy az utolsó pillanatban csatlakozhattunk hozzád a Cinqueterre kirándulásra. Megnyugtató volt, hogy ott voltál és nem kellett azon görcsölnünk, hogy vajon majd melyik hajóra kell felszállnunk, mikor kell leszállnunk, stb. Így elengedhettük magunkat......
Ja, és ettem még kint kagylós tésztát, azt is Te ajánlottad... húúúú azzz milyen finom volt! Köszi a tippet! :)

You have no rights to post comments