A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Egy hét gyerekekkel Volterrában

2017 augusztusának végén volt itt Enikő párjával és sikerült a legfontosabb helyeket bejárniuk

Szia Viki!

Bocs hogy csak most írok de szerettem volna a kellő rászánt idővel visszajelzést, beszámolót írni.

Luiginál volt a szállásunk Volterrában, kellemes házikó, csodálatos kilátással, a vacsora alatti naplementéket nem érdemes kihagyni.
Érkezésünkkor 10-15 percet várni kellett Luigira. Ugyan meg van adva az érkezés ideje tól-ig, de érdemes neki előtte szólni, hogy mikor érkezik az ember. Nagyon kedves volt, minden jó tanáccsal el látott minket egy fél órás rögtönzött idegenvezetés közben.
A fürdőszobánkba beköltözött 2-3 napra 2 kis gyík, én kicsit megijedtem, de aranyosak voltak :) így utólag. Egyébként a terasz feletti tető alatt több nagyobb is lakik, cserébe nagyon kevés a bogár, de félnek az embertől így tulajdonképp veszélytelenek.
Többször is vacsoráztunk a szálláson, a kis családi konyha kiváló fogásokkal tud szolgálni. Kedvencünk a vaddisznó ragus (cinghiale)  tagliatelle és a házi tiramisu.

Szinte minden napra terveztünk kirándulást: Vasárnap Volterrába mentünk be, mert éppen a középkori fesztivál volt. Majd megnéztük San Gimignanot.
Hétfőn a strandolás volt a terv, először ellátogattunk Castiglioncelloba, itt gyönyörű parkon sétáltunk keresztül. Majd a Vada strandot céloztuk meg. Kristálytiszta a tenger, szép fehér homok. Az árusok 5 percenként el akarnak adni valamit, és tudván hogy mi az a fehér homok valójában, kicsit elgondolkodtató, de ezt mind félre téve nagyon szép strandoló hely.  A szállásra épp naplementekor értünk vissza, így volt szerencsénk látni a vaddisznókat. Próbáltam közelebb menni hozzájuk de már az első kis neszre is megrezzentek és elszaladtak.
Kedden Sienába kirándultunk, iszonyat meleg volt, de a látvány kárpótolt minket. Itt be lehet menni a várfalon belülre, ott van egyből egy nagy parkoló (Parcheggio il Campo)
Visszafelé Monteriggioniban álltunk meg.
Szerdán délelőtt elmentünk a Piaggio gyár múzeumába Pontederaba, a párom nem szerette volna kihagyni, majd du. mentünk veled a túrára, amit utólag is köszönünk szépen még egyszer, szuper élmény volt. Egyik kedvencünk Lajatico lett, ahonnan a kirándulás indult.
Csütörtökön Firenzében jártunk, rengeteg a turista, én itt nagyon féltem az autóban, hihetetlen hogyan közlekednek az emberek. A vasútállomás mellett parkoltunk (SMN Santa Maria Novella), és innen sétáltunk be a városba.
Pénteken Pisa és Lucca volt az úticél.  Pisaban nagy a tömeg, mindenki a tornyot támasztja a fotózáshoz, 1-2 kivétellel. :) A parcheggio di Piazza dei Miracoli-nál parkoltunk.
Luccaban nagyot lehet sétálni, sok a látnivaló és a szűk utcák. Javaslok térképet vinni! A Piazza Santa Marian parkoltunk.
Szombaton reggeli után indultunk tovább Jesoloba még néhány napra.

A parkolás sehol nem egyszerű, de sok helyen szerencsénk volt és aránylag könnyen meg tudtunk állni. Átlagba 2-3 EUR / óra a parkolás.
Vásárlás: Itt Volterrában nagyon szuper bevásárló hely a COOP, vagy a kisebb a CONAD. A kenyér kérdése egész héten problémát okozott, nem nagyon lehet itt puha kenyeret enni. Legalábbis nekünk nem sikerült :)

Összességében nagyon tetszett Toszkána, ha újra megyünk, mindenképp tavasszal szeretnénk amikor látjuk zöldellni a tájat.
Köszönjük szépen a segítséged!

Üdvözlettel:
Ádám&Enikő

You have no rights to post comments