A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Gyöngyiék kalandjai a strandon

Gyöngyiék 3 szálláson osztották meg a nyaralásra szánt majd 2 hetet, amiben egy tengerparti is volt, egy vidéki és egy városi. A strandos pizzával majdnem megjárták ...

2017 juli közepén voltak itt Gyöngyiék, 2en de lássuk miket írt

Szia Viki!

Már jó ideje itthon vagyunk, de még nem volt időm, lehetőségem írni Neked. Először is hatalmas köszönet Neked, hogy segítettél, és persze Henriknek is, hogy egyáltalán megírta a Toszkána című könyvet, és megvehettük, elolvashattuk, így kapcsolatba kerülhettünk Veled is.

Hát az a helyzet, hogy életünk egyik legszebb nyaralását sikerült összehozni! Egyszerűen csodálatos volt! A szállások, amiket foglaltunk a segítségeddel pontosan olyanok voltak, ahogy a képeken láttuk. Pisaban Simone házában is minden remek volt! Tényleg kicsit távol volt a központtól gyalog de ez nem akadályozott minket abban, hogy lássunk mindent, amit csak lehet Pisaból. Nagyon kedvesek, szolgálatkészek voltak, pontosan, sorról-sorra elszámoltak velünk, minden kérdésünkre válaszoltak, útbaigazítottak, pont olyanok voltak, mint amilyennek egy vendéglátót elképzelünk. Ajánlottak jó vacsorázóhelyet Pisaban, tényleg nagyon jó volt és nem drága.

Aztán a csúcs: Vera asszony háza! Egyszerűen semmi kifogásolnivalót nem lehet felhozni! (kivéve a szúnyogokat, de azt nem lehet kivédeni). A tiszta szoba, a stílusa, a környezet, és hát Vera asszony kedvessége mindent felülmúlt! Nem szoktunk mi ilyen kedves, de nem tolakodó, minden igényünket kielégítő, és még azon túl is figyelmes vendéglátáshoz! A szobába bekészített vörösbortól kezdve az ajándék reggeliig,(egy alkalomra kértünk reggelit, amit a végén nem számolt fel, ajándékba adott), a figyelmes, szívélyes vendéglátásig. Lanoból remekül tudtunk mindenfelé kalandozni, pont a közepén volt annak a körnek, amit mi be tudtunk kényelmesen járni a 7 nap alatt. A magyar vendéglátósokat biztos hogy ide is küldeném továbbképzésre Vera asszonyhoz, és a többi olasz vendéglőshöz, nem csak a sok Michelin csillagos éttermekbe. Szerintem itt többet tanulnának az igazi vendéglátásról, mint a sokféle ételkülönlegességekről.

Gyönyörűek a kis városok, falvak, ahol jártunk! Csak a parkolás! De még ezen is jókat mulattunk, miután kimérgelődtük magunkat, és gyalogoltunk jó néhány száz métert, esetleg 1-2 kilométert. (ezek eredményeként fogytam 1 kilót!) Bejártuk San Gimingnanot, Sienát, Casole di Val d'Elsat, Cole di Val d'Elsat, Luccat, Volterrat, és még néhány apró toszkán falun is átmentünk, gondosan kerülve az autópályát, hogy minél többet láthassunk ezekből a csodálatos kis falvakból. Istenieket ettünk, ittunk, láttunk! Mióta hazajöttünk, már néhány barátot megfertőztem, úgyhogy ajánlottalak téged nekik is, néhányan jövőre tervezik a nyaralást Toszkánába.

Kérted, hogy a tengerparti szállást figyeljem meg, mert arrafelé is szeretnél szálláslehetőséget ajánlani. Ez szerintem egy nagyon jó kis 3 csillagos hotel, kicsit arrébb van a városközponttól, de van buszjárat, ami ingyenes Marina di Pisa és Livorno strandjai között, ebbe beleesik Tirrenia központja is........ Van a közelben fizetős és szabad strand is. Mi az utóbbit választottuk, mert tudtunk árnyékolós napozóágyat bérelni (due lettini) kettőnknek 10 euróért, hétvégén 14-ért. Nagyon jó a strand, van minden ellátás. Van a szállodának kedvezményre jogosító kuponja a szemközti fizetős strandra, ami az étterembe is szól. Egyszer igénybe vettük, de sajnos rossz tapasztalatunk volt vele. Mivel mi nem vagyunk nagy evők, ketten szoktunk egy pizzát enni. Én tudom, hogy ez nem nagy üzlet, de egyik vendéglátósnak sem rebbent a szeme sem, ugyanolyan kedvesen hozták ki, mintha dupla adagot kértünk volna. Kivéve azt a nem olasz leányzót, aki ezen a helyen hozta a kaját. Aztán a számlát, ami nem számla volt, hanem egy bankkártyás fizetés termináljának a bizonylata. Mivel pénzügyes vagyok, ismerem a számlákat, bizonylatokat, Gyuszinak meg az összeg lett gyanús: egy pizza (8 euró), plusz két közepes korsó sör (nem tudom mennyi) fogyasztásért benyújtotta nekünk ezt a valaki más által kifizetett bizonylatot 37,5 euróról. Szóltunk a signoranak, hogy ez nem számla, kérjük az igazit, erre szó nélkül kikapta a kezemből a mappát a bizonylattal együtt, és postafordultával már hozta is az igazi számlát 16,5 euróról. Se elnézést, se bocsánatot nem kért, csak lecsapta az asztalra, majd viharosan távozott. Kifizettük, még borravalót is hagytunk, remélem kellemetlenül érezte magát, ha nem, akkor ez legyen az ő baja. Gondolkodtunk, elmondjuk-e a hotel vezetőjének, de végül úgy döntöttünk, hogy nem. Lehet, hogy nem jól, mert talán tudnia kéne hogy mit ajánlanak a vendégnek, de tény, hogy csak mi kértünk egy pizzát két személynek, tehát nem voltunk túl jó vendégek. Ez volt az egyetlen negatív élményünk az egész út alatt, bár ebből sem károsodtunk.

Tényleg hálásak voltak, ha megszólaltam olaszul, és képzeld, a tengerben beszélgettünk is majdnem egy órát egy nagyon kedves, bűbájos idősebb hölggyel, aki nagyon türelmesen végighallgatta a nyökögéseimet, és egész jól meg is értette, sőt ki is javított. Ezért, és a végtelen türelméért nagyon hálás voltam neki. Megismertük egymás családját is. Mármint elbeszélésből. Egyébként Vera asszonnyal is tudtam olaszul beszélgetni, ő nem nagyon beszél angolul, de hála az ő angyali türelmének, kedvességének, megértettük egymást.

Szóval csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a nyaralásról: beleszerettem Olaszországba!

Nagyon szeretnék visszamenni és megnézni mindazt, ami most kimaradt. Nem akartuk túlzsúfolni a nyaralást, nagyon jó volt így, sokat láttunk, és tudtunk pihenni is. Őszintén remélem és szeretném, ha jövőre vissza tudnánk menni, esetleg délebbre még, megnézni azt a részét is Olaszországnak. Addig szorgalmasan tanulom a nyelvet, és még jobban meg tudom majd értetni magam. Bár most se volt gond, mert vagy olaszul, vagy angolul, vagy a kettő keverékével sikerül jól kommunikálni.

Az autóbérlésről csak annyit, hogy az AVIS-nál béreltük az autót, semmi probléma nem volt. Kaptunk egy Lancia Y-t, ami pont elég volt nekünk. Gyuszi nagyon szerette vezetni a kis autót, bár mindig beverte a fejét az ajtófélfába. :-) De ettől függetlenül nagyon szuper kis járgányunk volt 7 napig. Nem zároltak egy fillért sem, és mivel full biztosítást kötöttünk, az átvétel-átadás is egyszerűen, simán lezajlott. Csak a repülőtéren lehetett átvenni az autót, mert a városi irodában csak flottát lehetett bérelni. De nem volt baj, közel volt Pisaban a repülőtér, és mikor visszaadtuk a kisautót, a tengerparti szállodából kijöttek értünk. A nyaralás végén ki is vittek a repülőtérre ( ennek az ára 25 euró volt/ 2 fő/ alkalom, tehát 50 eurót fizettünk a két fuvarért.) Kényelmesebb volt, mint busszal menni, mert a busz a tengertől bevitt Pisa központjába, ott kellett volna még megkeresni a repülőtéri buszt a cuccokkal. Ennyit megért a dolog. Bár lehet, hogy legközelebb már autóval megyünk.

Hát, Viki! Ennyit tudtam most írni hirtelenjében, bár ez is jó hosszú lett (bocs), de nem tudok 1-2 szóban beszélni a nyaralásról, annyira jó volt. Kimaradt ugyan Cinque Terre (sajnos), meg a látogatások különféle gazdaságokba, de egyrészt nagyon meleg volt, másrészt nagyon zsúfolt lett volna a nyaralás. Legközelebb szeretnénk ezeket is megnézni, meg sok más mindent, ahogy írtam.
De most már tényleg befejezem, még egyszer ezer köszönet a segítségért, küldöm a többieket Toszkánába, mert ezt látni kell mindenkinek - úgy gondolom.

További minden jót Neked, még biztosan kapcsolatba kerülünk, és még találkozhatunk is.

Szeretettel

Gyöngyi és Gyuszi

You have no rights to post comments