A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Edina Sienában IV. rész

Vendégeim jöttek hétvégére otthonról- kirándulások a környéken

október 13

Cosi Cosa - ez is az is

Ahogy az idő elromlik en is kicsit inaktívabbá válok ahogy észrevettetek, vhogy nem sikerült időt szakitanom az írásra, pedig azert lenne, igaz a telefonokkal való babralgatas rengeteg időmet elvesz...emiatt nagyon morcos vagyok! Tudtam, hogy nem 100% -os a készülékem, megis elindultam vele 1 hónapra, bíztam benne, h megjavul. .....

Szóval mar nem is nagyon emlékszem mi történt egy héttel ezelőtt, sztem kedden es szerdán is rossz idő volt, semmi különöset nem csináltam azt hiszem, suliban sem történt sok minden. Csütörtökön elmentünk Colle di Val d'Elsara, nem túl messze van Sienatol, egy barátságos kisváros, aminek az óvárosa igazán hangulatos, annyira nyugodt hely volt, pedi Siena sem az a nagyvárosias, pörgős hely de megis érezni lehetett a különbséget. A modern városrészből lifttel vagy szép meredek emelkedőn lehet megközelíteni az óvárost. Sok kis üzletben kristályokat, üvegből készült targyakat árusítanak, a város határában van egy óriási üveggyár is, de a válság miatt mar az is alig üzemel.

Tipikus képeslapba illő városka, a szűk utakkal, belső járatokkal, vannak olyan utcák, mint egy alagút onnét nyílnak egyes lakások ajtajai, műhelyek, kamrák, stb. Mintha vmi titkos folyosó lenne.
Bementünk egy kis templomba a dóm altemplomába, ahol élőben hallgattunk gregorián éneket, a szerzetesek gyakoroltak vagy imádkoztak egy paraván mögött, nem láttuk, h kik voltak csak hallgattuk őket. A kis templom freskói elég bizarrak voltak, csontvázak, csontok, koponyák...nem a megszokott bibliai jelenetek:) lehet vmi szekta üzemelteti, 2 koporsó is volt a templomban, remelem üresek voltak.
Jobb bele sem gondolni.

Ittunk egy kávét az egyik étterem teraszán, ahonnét szép panoráma volt a völgyre.... az üveg sperma bar - nem tudom szebben írni, a placc közepén volt egy 6-7 méteres oszlop amire kúp alakban uvegspermak fuggeszkedtek, az alkotás címe: spermak az ég felé...hat ez van:) vmi meg nem értett művész alkotása lehetett. Érdekesség meg, hogy az utca kövezetet kézzel vésik meg, hogy ne csússzon, azert kézzel mert az autentikusabba teszi, a gepi maras túlságosan szabályos lenne az óváros összképehez. Barmennyire is lusta es laza embereknek tűnnek az olaszok azert nagyon figyelnek a tradicioikra es a műemlékeket is nagy becsben tartják. Ezen a helyen turista szinte nem is volt, az útikönyvek sem írnak Colle-rol, pedig egy sétát tényleg megér.

Hazafele bevásároltunk a Coop-ban, ez egy nagyobb szupermarket volt, mint ami itt van a lakásnál, de sokkal nagyobb választék itt sem volt, befele mar becsipogott a lopás gátló, kétszer visszaléptem, de nem tudom mit csipogott nálam, senki nem jött oda, úgyhogy bementem. Persze kifelé a pénztárnál megint becsipogtam, Marcsinak a 20-asat pedig nem akarta elfogadni a pénzvizsgáló, úgyhogy remekül éreztük magunkat. En felajánlottam a táskámat átvizsgálására a pénztárosnőnek de nem foglakozott velem, a biztonsági őr sem, Marcsi meg elmondta neki, hogy mar befele jövet is becsipogtam, csak legyintett es átment a másik kasszához ellenőrizni a húsz eurost, ami szerencsére elfogadta, igy bilincs nélkül távozhattunka boltból.

Itthon meg megírtam a leckét, tanulgattam picit, takarítottam egyet es készültem a vendégek fogadására. Krisztaek kb. suli végére érnek Sienaba, az a szerencse, hogy a buszmegallotol csak 200m-re lakom, nem kell végighúzni a borondoket az egész városon.

Másnap a suli után beultunk pár lánnyal ebédelni egy közeli kifozdebe, minden nap van kb. 10 fele kaja, abból 8 az tészta:) ettem egy varganyas rizottót, nem volt felejthetetlen de jól laktam,. Mivel Krisztaek hívtak, hogy kisebb kerülővel érkeznek, azt hittem, hogy később érnek ide, de mire végeztem a kajaval mar hívtak, hogy beértek a városba, igy kisiettem elejuk a buszmegállóba, mind a 4-en szerencsésen megérkeztek, ..... bementünk a városba ebédelni, sajnos csak toszkan szalámi tál es pecchorino került az asztalra pizza helyett, mert az egyik hely épp bezárt mikor le akartunk ülni, nagy csavargást meg nem akartunk, igy L. is kapott pizzát a szemközti szeletbarbol, ha mar eljött repcsivel pizzát enni (ezt Ő mondta) .... sokat jöttünk-mentünk mar péntek du is. Megnéztük a főbb látványosságokat, ettünk finom fagyit a téren ülve, megnéztünk egy helyi jatszoteret is. Estére jól elfáradtunk pedig azt terveztük, hogy beulunk egy igazi olasz etterembe, pizzazni, jót enni, ebből az lett, hogy rendeltünk pizzát ami másfél óra várakozás után ki is hoztak. Kicsit aggódtam mar, hogy nem kapunk vacsorát mert rosszul adtam meg a telefonszámomat de ideért. ...meg kicsit Aperoloztunk aztán lefeküdtünk mi is.

Barberino A szombatra beígért rossz idő sajnos bejött, mar reggel szakadt az eső, emiatt shopping túrára indultunk Firenze melle, egy parndorfihoz hasonló outletbe, bizva abban, hogy délutánra jobb idő lesz es megnézzük Firenzét. De az eső csak nem állt el, igy maradt a vásárlás. Elég sok olasz designer bolt van. D&B, Prada, stb., de azert vannak normális arkategóriájú üzletek is. Szetvaltunk es úgy nezelodtun.... Később mikor megéheztünk beultunk egy helyre, sikerült borzalmas keleti kaját enni, azt hittem jo lesz de nem volt jo....Sikerült mindenkinek vásárolni vmit, en is végre 2 hét után vettem egy csizmát, itt mar mindenki abban rohangál, pedig meg nincs olyan hideg. Hazaindultunk, kisebb uzemanyagparakkal, attól féltem, hogy ha felmegyek az autópályára nem lesz egyből benzinkút, a kijelző meg 20km-ert mutatott, de megoldódott minden, elmentünk egy közeli faluba tankolni.

Estére mar egy tuti helyen szerettünk volna vacsizni, persze ebből kiderül, hogy nem jött össze amit Tripadvisoron kineztunk ott nem volt mar szabad asztal, ezért beultunk az Il Ghibellino-ba, ami a dóm környéken volt, árakat tekintve középkategóriás es volt hely..... Brunellot ittunk, ha mar lúd legyen kövér....a kajától itt sem voltunk elragadtatva túlságosan. Mondjuk az előételnek kért sajtallal minden rendben volt, különböző érlelési idejű peccorinokat hoztak hagymalekvarral es baracklekvárral, az utóbbit annyira nem értettem. Mézzel mar ettem, az nekem passzol hozza de a baracklekvar kicsit strano, azaz fura. K. jót rendelt, vmi hagymás szaftos húst, megkostoltam fincsi volt. Meg terveztük, hogy visszamegyünk a városba, ....de nem lett belőle semmi :)....

Reggel sütött a nap! Nyoma sem volt az előző napi esőnek. Voltak különböző tervek, de úgy döntöttünk, hogy megnézzük Monteriggioni-t es San Gimignano-t, szerintem ezt látnia kell mindenkinek aki idejön. Monteriggioniban felmentünk a varfal tetejére,aztan körülnéztunk a erődben kialakított faluban, ahol éppen Slow Travel Fest volt, népszerűsítették a bringás es gyalogos túrákat, előadások voltak, élménybeszamolók es emiatt sok-sok ember. A varfal tetejéről mar látni lehetett San Gimignanot, elindultunk oda, ott ebédeltünk meg a kapu előtti étteremben, szép volt a panoráma, a kaja atlagos, a pestos lasagnam finom volt, a hagymaleves inkább főzelék volt. San G. tele volt turistaval, a Dondoliban szerettem volna fagyizni de óriási sor állt előtte, annyira nem vagyok fanatikus, a tavalyi sütőtök fagyi nem győzött meg annyira, inkább beultunk a mellette levő bárba napfurdozni, kávézni, lazulni. Sétáltunk egyet, felmentünk az egyik panoráma ponthoz, fotóztunk kifelé a városból azert vettünk 3 adag pisztácia fagyit a Dondolihoz közeli fagyizoban es elindultunk Pisa fele. ...Gyors búcsú volt, mert csak tilosban tudtam megállni,

Telefonjaim megadták magukat, úgyhogy a táblák alapján indultam vissza Sienaba. Persze először kapásból rossz irányba, Genova fele indultam, egy darabig meg jelezte Firenzét de aztán nem igy inkább lehajtottam a pályáról es visszafelé mar megtaláltam az utat. Egy darabig pályán mentem aztan Empolinal kiírtak Sienat es onnét vagy egy órát szuttyogtem mindenféle úton, hogy rámehessek a Firenze-Siena autopalyara, kicsit mar kétségbe is estem mikor a totál sötétben, egyik körforgalom a másikat érte es nem mindig volt egyértelmű a jelzés, de sikerült, 9 körül hazaértem.

Jo kis hétvége volt csak sajnálom, hogy az egyik napunkat elmosta az eső. Igy kimaradt Firenze, de majd legközelebb! Szerintem jön meg a K. család Toszkanaba ! ;)

a folytatáshoz klikkelj ide

You have no rights to post comments